I don't know what has gotten into me, but I felt like baking kek batik out of sudden. Haha because I'm weird like that. On that same day, terus lompat dalam kereta pegi beli biskut marie. Other ingredients are already available at home. Hikhik. Mula-mula nak pegi beli kat kedai runcit berdekatan je. Senang jalan kaki sambil-sambil exercise. Hehee. But Mama wants to go out to buy coconut milk and some other things so I just hopped in the car!
I was feeling soo enthusiastic. Maklumlah, first time nak buat. I'm theoretically good but I've never done it myself using my own hands. Hahaa what a laugh.
So, bila sampai rumah from kedai runcit , terus pegi dapur amek kuali bersaiz XXL letak atas dapur gas. Muahahahaa. Then I start mixing all the ingredients :)
Fuhhh. Penat jugak mengacau non-stop sampai adunan tu pekat. Selama ni tengok Mama or Sisters yang buat macam senang je. I thought it was only like stirring scrambled egg. Tu lahh, lain kali pandang rendah lagi.
Andd tadaa~ here's the outcome :D

But I think I put too much biskut Marie. Hahaa. But it still tastes good ! Boleh buat jadi snack masa tengok The Cave of Golden Rose.
I'm off for now! Gotta go help Adek bake jam-less pineapple tart. Ade ke nak makan tart kosong =.=" Eh, tapi kat rumah ada blueberry jam. Blueberry tart sedap ke eh? xD
See you when I see you!
2 comments:
can't beat my kek batik!
show off -.-
Post a Comment